Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67o35s46e20f 96H92e95j48n31a 2274710766706

Vážení diskutéři, čtěte, co píšu. "Ten Velký pátek podtrhuji, protože Plocek byl z věřící katolické rodiny, ač sám komunista." Z věřící rodiny!!!!!! Plocek jistě věřil, že na boha nevěří, ale... Tím je ten případ pro mne zajímavý a k zamyšlení, Kolik emeritních konfidentů po "sametu" urychleně prohlédlo a změnilo názor. Plocek se pral sám se sebou a poctivě asi!!! Pokud si pomohl alkoholem, já ho soudit určitě nebudu!!

Snad nemusím zdůrazňovat, že Hermanka mezi vážené diskutery nepočítám!!

+1/0
14.4.2017 14:31
Foto

J44i55ř89í 22H70e90r27m40á81n36e83k 4226102882260

Co je mi do vašich problémů, Hejno?

0/0
14.4.2017 16:03
Foto

J14i51ř34í 81H46e22r35m62á42n50e41k 4146102412850

Souhlasím s pány Vodvářkou a Jílkem.

Nic není tak, jak to zvenčí vypadá, pane Hejno.

0/0
14.4.2017 13:58
Foto

J15a93r52o58m48í38r 19P96e40t56ř27í40k 6854981619978

Já bych s panem Vodvářkou souhlasil s výjimkou této věty - cituji: "... mám rovněž problém s hybridním stavem věřícího člověka a přesvědčeného komunisty. Ti totiž mají v popisu své ideologie třídní nenávist, což je každému opravdu věřícímu křesťanu cizí."

Komunisté hlásali beztřídní společnost, ale ne přímo třídní nenávist, i když v praxi se o třídní nenávisti dalo mluvit. To by se potom dalo napsat, že křesťané hlásali náboženskou nenávist, protože v praxi vidíme, jak je to s jejich tolerancí vůči jinak smýšlejícím.

Já mám souseda, který byl před rokem 1989 v KSČ a přitom jako silně věřící chodil do kostela tehdy a chodí i dnes. Moc slušný člověk.

A není to jediný případ, který znám. Rozhodně si tohoto souseda vážím daleko více než bigotních křesťanů, kteří se zde na blogu nestále ohánějí Bohem, ale vůči jinak smýšlejícím se chovají vyloženě nenávistně.

0/−1
14.4.2017 16:44
Foto

T95o13m79á44š 79V91o88d40v58á19ř92k56a 3703391857274

Jakkoli nechci snižovat oběť pana Plocka, tak mám rovněž problém s hybridním stavem věřícího člověka a přesvědčeného komunisty. Ti totiž mají v popisu své ideologie třídní nenávist, což je každému opravdu věřícímu křesťanu cizí. Dle mého nelze mezi těmito póly nalézt kompromis.

I Písmo říká, že nelze sloužit dvěma pánům.

+2/0
14.4.2017 13:48
Foto

V97á94c30l88a68v 50C50h86u93c54h93m35a 6295801488626

Sám jsem kdysi podepsal přihlášku do KSČ. Ne proto, že bych vyznával třídní nenávist, ale proto, že komunisté ve své teorii nabízeli na první pohled opravdu "spravedlivý" řád. Bohužel až poté jsem prohlédl, že teorie a praxe nejdou u komoušů ruku v ruce. Klidně mě odsuďte. Ale možná je mé svědomí čistší než to vaše. ;-)

Nicméně to, co jsem rychle vygoogloval k osobě Evžena Plocka mi nějak brání v uctívání jeho oběti.

Věřící člověk a komunista se ve své podstatě až tolik od sebe neliší. Obě víry způsobily na světě obrovskou spoustu utrpení.

0/0
14.4.2017 16:57
Foto

J79a52r44o11m29í95r 16P23e15t22ř10í38k 6454611359108

To tedy klobouk dolů za Vaše přiznání R^

Největší komunistobijci zde na blogu se ohání svojí nenávistí vůči komunistům, ale potom se přiznají, jak před rokem 1989 jezdili do západních zemí. Což znamenalo, že museli být s komunisty zadobře.

0/0
14.4.2017 17:23
Foto

V70á10c42l90a77v 72C38h55u61c91h50m35a 6975631208776

Vždycky jsem věřil a věřím dodnes, že podstatné jsou činy a nikoliv slova či přihlášení se k té či oné ideologii. Mohu klidně souhlasit s nějakou ideologií a přitom odmítat její konkrétní projevy. ;-)

0/0
14.4.2017 17:38
Foto

T70o39m76á28š 93V84o97d11v88á17ř83k56a 3503211517414

Pane Chuchmo, upřímně řečeno je mi celkem lhostejné, jestli jste byl v KSČ a jaké pohnutky Vás k tomu vedly. /jen bych připodotkl, že jste musel být poměrně naivní v představě, že strana, osobující si právo na naprosto všechno, může nabídnout "spravedlivý" řád/.

Nikoho neodsuzuji, je to každého jeho věc, jak se s tímto vyrovná. Jen tak úplně nechápu Vaši poznámku, že máte možná čistší svědomí, než já. To je součástí Vaší očisty před sebou samým, že člověka, kterého jste nikdy neviděl a víte o něm prd, musíte nějak osočit?

A k Vaší poslední větě jen tolik, že se mýlíte. Komunista chce ráj na zemi, věřící člověk až po smrti. Karl Popper kdysi řekl, že kdo chce stvořit ráj na zemi, stvoří peklo. Komunisté - kdekoliv se dostali k moci - skončili koncentráky, vraždami a pronásledováním. Církev dělala jistě omyly také, ale současně znamenala pokrok ve vědění, školství, dávala lidem práci apod. Současná církev /mám na mysli katolickou/ dělá pro lidi nesrovnatelně více, než stát. Srovnávat obě ideologie nejspíše patří k Vašemu dalšímu historickému omylu, který jste započal vstupem do KSČ.

Přeji Vám pěkné velikonoce.

+2/0
14.4.2017 20:16
Foto

J28a92r64o29m48í56r 83P17e23t88ř48í36k 6554791249518

Pane Vodvářko,

nic proti Vám, ale ty pojmy jste si poněkud popletl.

Komunisté i přes zločiny, kterých se dopustili, svým způsobem posunuli lidstvo dopředu. I sám Winston Churchill o Stalinovi prohlásil, že Rusko převzal s dřevěným rádlem a odevzdal je s atomovou bombou. Byl vynikající osobností, imponující naší kruté době, ve které se odvíjel jeho život ( projev v Britském parlamentu 23.12.1959).

Co se týká křesťanských církví, ty v minulosti, kdy se zaváděla pravidla lidského soužití, měly svůj nepochybný význam a určitě posunuly lidstvo dopředu (i přes svoje zločiny jako podpora křížových výprav, upalování heretiků, náboženské války atd).

V současné době je většina komunistických dogmat přežitých, ale stále je tam řada věcí hodných k zamyšlení. To se nedá ale říct o církvích, které svým myšlením zůstaly ve středověku a jejich hlavní starostí je, jak zpeněžit svoje služby ( obchod se strachem lidí ze smrti). Snad proto naši občané dle průzkumu veřejného mínění ze všech nejméně věří současným církvím.

Takže srovnávat ideologii komunistickou a křesťanskou je jistě na místě, ale otázkou je po zvážení všech pro a proti, která ideologie je současnou dobu lepší.

A mám obavu, že ta křesťanská ideologie nemá absolutně co nabídnout.

0/0
14.4.2017 21:22
Foto

T11o32m67á15š 84V16o16d85v11á40ř12k70a 3873811147504

Jako vždy geniální příspěvek, kterým jste druhou stranu dokonale usadil. Vaše slova by se měla tesat do kamene.

0/0
14.4.2017 22:06
Foto

V50á18c16l14a98v 90C38h23u54c69h14m14a 6455701558186

V KSČ jsem nebyl, jen jsem podal přihlášku, která se záhadně ztratila přesto, že jsem byl "perspektivní kádr". Celé jsem to napsal proto, že zpochybňuji váš příspěvek o tom, že nelze být současně křesťan a komunista. Normálně bych já zas tvrdil, že nelze být současně svobodomilovný člověk a komunista. Lze. Ano je zapotřebí jisté míry naivity nebo prostě oddělení ideologie od konkrétních činů konkrétních lidí.

S tím čistým svědomím to bylo myšleno obecně a ne přímo na vás, protože vás osobně neznám. Mělo vyjádřit, že charakter člověka neutváří příslušnost k té či oné skupině lidí, ale jen a pouze jeho vlastní činy. Ale chcete -li být vztahovačný, proč ne.

A k poslednímu odstavci. Obě ideologie, nebo víry chcete -li, především vždy usilovaly a dodnes usilují o vliv a moc. A obě potřebují naivní ovečky, které budou hlásat a šířit dobro na Zemi a zpochybňovat a bagatelizovat "omyly" jak vy říkáte. Jistě, nejsou obě stejné, obě využívají trochu jiné prostředky ale jejich podstata je téměř stejná. S tím pokrokem to fakt myslíte vážně? Kolik bylo zlikvidováno vědců, protože vyvraceli církevní dogmata?

+1/0
15.4.2017 11:44
Foto

T91o42m54á28š 53V45o56d21v86á78ř27k18a 3543231287414

Znovu opakuji, že je mi celkem jedno, jestli jste byl či nebyl v KSČ, je to Vaše osobní záležitost.

Nejsem vztahovačný. Nicméně pokud napíšete, že máte čistší svědomí než já, pak je to osobní - myslím, že vládnete češtinou a pokud to myslíte obecně, lze to napsat jinak.

Rovněž k poslednímu odstavci: Komunisté vždy a všude a doposud usilují o absolutní moc. Tím je míněno, že chtějí ovládat i vaše myšlení, koneckonců Orwell to popsal ukázkově.

Mohu Vás ubezpečit, že církev tak, jak ji znám já /je mi 57 let/, nikdy neusilovala o to, abych byl její ideologií jakkoli vymyt. Pokud si přečtete mé některé blogy, jsem vůči některým praktikám a některým věřícím poměrně kritický. Mnoha "věřícím" uniká podstata Boha, mají jej za jakousi trestající entitu, případně za jakéhosi lokálního bůžka kmene katolíků - takovou představu odmítám rovněž. To říkám proto, že si nemyslím, že bych byl nějakou naivní ovečkou.

Máte pocit, že jste byl Vy sám katolickou církví nějak znásilňován? K něčemu nucen? Musíte chodit na bohoslužby?

A nakonec k oné "likvidaci" vědců: Vůbec si nemyslím, že vědci byli vražděni katolickou církví za své nekonvenční názory. Ano, byli exkomunikováni, což však není smrt. Pokud namítnete smrt Giordana Bruna, pak to byly zcela jiné důvody, než jeho vědecké přesvědčení.

I když nejste věřící, přeji Vám pokoj a klidné prožití velikonoc.

0/0
15.4.2017 12:03
Foto

V83á97c85l47a72v 20C51h19u92c53h60m24a 6125111498406

Nenapsal jsem, že mám čistší svědomí než vy. Ono by to chtělo číst trochu pozorněji. ;-)

Na zbytek už reagovat nebudu, protože by to byla jen nesmyslná přetahovaná.

Rovněž přeji hezké svátky.

0/0
16.4.2017 13:07
Foto

T83o92m78á55š 36V85o95d14v61á94ř27k30a 3733301677414

Jasně, netřeba se přetahovat: Cituji Vás: "možná je mé svědomí čistší než vaše". Čtu nepozorně, pravdu máte Vy.

0/0
16.4.2017 13:28
Foto

J50a72r30o47m83í18r 45P80e89t44ř35í98k 6844411199848

Cituji: "Mohu Vás ubezpečit, že církev tak, jak ji znám já /je mi 57 let/, nikdy neusilovala o to, abych byl její ideologií jakkoli vymyt."

Pane Vodvářko, v době kdy měla církev moc, tak vymývala mozky všem lidem daleko hůře než komunisté, když ti měli moc.

Ve středověku přece neexistovalo nechodit do kostela, neodvádět církvi desátky atd. Kdo se proti tomuto postavil, tak zpravidla nepřežil, nebo z něj byl naprostý psanec.

Naproti tomu nic nevím o tom, že by KSČ všechny svoje občany nutila vstoupit do KSČ.

Ale, jinak nechápu Vaše neustálé výpady vůči komunistům, když jste za komunistů vystudoval vystudoval vysokou školu (dokonce lékařskou fakultu, kte se dle komunistobijců dostávali jen komunističtí prominenti) a jezdil do zahraničí, což bylo za komunistů též pouze pro vyvolené.

Takže, možná jste byl před rokem 1989 s komunisty více zadobře než pan Chuchma.

0/0
17.4.2017 11:11
Foto

T38o85m33á61š 44V72o15d97v11á81ř84k77a 3923311457714

Pane Petříku, řekněte mi , jak to děláte? Jak vy dokážete báječně rozkrýt podstatu sdělení, zjisti slabá místa diskutujícího a poté jej usadit. Já vždycky, po přečtení vašich skvělých myšlenek dostanu škytavku a musím vyjít na vzduch.

Musím prostudovat vaše blogy, zatím mi jejich intelektuální náročnost bránila je rozkliknout a nedovolovala poznat tu pravou hlubinu. Ale polepším se a vytisknu si je a budu číst před spaním.

Máte naprostou pravdu, jako první jste pochopil mou nízkost a licoměrnost.

Nezoufejte, že nejste ve finále blogera roku. Ti praví půjdou do hlasování o blogera desetiletí. Můj hlas máte sichr.

Šalom.

0/0
17.4.2017 13:27

L84a29d73i38s80l12a55v 75J57í96l64e90k 9592959282291

Být křesťanem a současně být komunistou - to se podle mne vylučuje. V době normalizace prý při vstupu do strany musel každý prohlásit, že je ateista. Četl jsem o Plockovi článek a stálo v něm, že byl dosti opitý, když se zapálil. Jsem tedy na rozpacích v hodnocení tohoto případu.

+2/0
14.4.2017 12:56

V84o41k90o86u95n 16V95l77a66d31i45m12i32r 8672878679988

Ale nevylucuje. Vzpominam si na pani Sedivou, ktera vzdy kdyz prisla na stranickou schuzi pozdravila Pochvalen bud Jezis Kristus.

+1/0
14.4.2017 13:29

J62a23r65a 67R79a13n35k 1401566149461

Mam podobnou historku ze Svycarska, kdy pri zakladani Sokola - hlavni sokol spustil: soudruzi a.....

0/0
14.4.2017 20:42



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.