Diskuse

Jak jsem potkal JW

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je to milý článek pane Hejno, je z něho znát Váš vztah k Janu Werichovi jako mistru jevištního humoru až satiry. Nebyl jednoduchý člověk takříkajíc "v civilu". Osobně to vidím tak, že s potěšením čtu jeho Fimfárum, ale bydlet s ním v jednom baráku bych nechtěla. To však není podstatné. Každá velká osobnost má vícero stránek povahy. Důležité je, co po sobě s Voskovcem i bez něho zanechal. Beethovenovi také nikdo dnes nevyčítá, že býval nerudný, málo dbal na to, jak vypadal a třeba že i on musel, jako všichni umělci té doby, obcházet šlechtické domy a "ucházet se poníženě" o přízeň. Podstatné je dílo. U obou. Moc zdravím, bylo to milé dostaveníčko. V:-)

0 0
možnosti
PL

Zajímavá vzpomínka R^

0 0
možnosti
JH

Děkuji za názory. Já vyznávám stručnost a problematíčnost JW jsem přiznal "ač vím, že jeho člověčenství vždy příjemné nebylo". Nechci se hrabat v těhle stránkách jeho života, on i konec jeho dcery, manželky... On byl do leva od začátku, ale když v padesátých létech přituhovalo, zorientoval se rychle a pomohl mnohým. Určitě také některým ublížil. Třeba o rozchodu W s Krejčíkem nikdo moc nemluví. Císařův pekař by byl určitě jiný film. Já jsem nadšeným vyznavačem W byl jako středoškolák. Dneska ho respektuji jako osobnost!

1 0
možnosti
Foto

R^ Jen bych rád dodal, že např. ve filmových komediích, které se natočili ve 30. letech(!) minulého století, jako např. Pudr a benzin, Peníze nebo život, Hej rup! a Svět patří nám, (o něž se rovným dílem podělili I režiséři Jindřich Honzl a Martin Frič), lze též mnohé označit až za levicové, ovšem přesto vznikli, neb zde fungovala demokracie. Že závěr filmu ,,Císařův pekař a Pekařův císař byl více než poplatný době svého vzniku (1951), z toho pak asi těžko lze viniIt J.W. Navíc existovala jedna jeho verze pro export (jen první díl) bez ideologic. balastu. A chtít hodnotit osob. život J.W. je stejné, jako chtí hodnotit osob. život např. i Formanův, ale i jiných.

0 0
možnosti
Foto

Josefe, předně Vás zdravím a osobně jsem si to Vaše vzpomínání přečetl velmi rád. Dokonce, i malinko závidím, že jste ho osobně i poznal. Jeho životní pouť nebyla snadná a lehká. Když jsem si zde přečetl některé komenty, nemohu si odpustit to jedno z mnoha krásných Werichovských úsloví : „Ono je lepší mluvit s chytrým člověkem o něčem hloupém než s hlupákem o něčem chytrém.“ Josefe R^R^R^

2 0
možnosti
PB

Tu adoraci Wericha jsem nikdy nechápal.

Třeba je to generační záležitost.

0 0
možnosti
Foto

Nikdy nešlo o adoraci. Jen o to, že mu mnoho lidí rozumělo. A dá se pochopit i dnes a poměrně dost lehce. Např. u těžké Barbory, jako i u jiných ,,kousků" z dílny V+W+J se budu vždy více než dobře bavit. Stále je totiž proč, STEJNĚ TAK JAKO U FORBÍN, KTERÝMI BYLY AŽ SKVĚLE PROKLÁDÁNY, o písničkách ani nemluvěR^

2 0
možnosti
SB

Protože nejsem bolševik a nemám rád Stalina, není pro mne Werich velikán. V době největšího hladomoru na Ukrajině si dělal legraci z lidí, kteří na to upozorňovali.

V: Bída, hlad?

W: Ale horší než bída, horší než hlad! Přetvářka, faleš, přetvářka, lež! Malý děti. Ty malý nevinný děti - červený, vypasený, dobře živený... Lidi - dobře živený... Mladý holky - pche, krásný, vyvinutý... A to všecko jen proto, aby se zdálo, že tam není hlad!

V: Neboli podvod a oni to ženou tak daleko, aby se zdálo, že tam je blahobyt, tak nakonec daji tomu obyvatelstvu najíst!

W: No ovšem! Ale já jsem to prokoukl, já jsem tam přijel, vidim jídlo, vidim tady tlustý, zdravý, vyjedený lidi povidám si: No pozor pozór!

V: To nebude samo sebou!

W: Taky to není, je to vod jídla.

V: Taky jsem slyšel že prej vůbec nezaměstnanost netrpěj, nýbrž: Pracovat, pané, pracovat budeš - a dostaneš za to svoje peníze!

W: No térór, térór!!! Vono lidi by se rádi sebevraždili, ale nesměj!

V: Taky sem slyšel, že prej se tam tlačej, úplný fronty jsou, u věží - se střemhlav vrhnout do propasti, učinit všemu konec, a voni jim to nedovolej, když letí dolu, tak mu přidělaj padák!

0 3
možnosti
Foto

Obávám se, že jste především jeden z těch, kteří nechápu slovo nadsázka, někdy až černý humor. Že byli svého času V+W do jisté míry levicový, to ani oni nepopírali. Taková tehdy byla doba. Ovšem na tom nikdy svůj kumšt nestavěli. Byli vzdělaní, na tehdejší doba NEMÁLO, uměli jazyky, atp. A měl byste se zamyslet i nad tím, proč i s Ježkem emigrovali, a kam i proč!Trpěli i steskem po domově. Ani V. to nikdy neskrýval. A v Americe zůstal spíše proto, že si vzal za manželku američanku. Pro Váš jednostranný náhled a Odsudek se užíval poměrně dobrý výraz. ŠOSÁCTVÍRv Měl jsem to štěstí dostat se k jejich hrám coby scénářům. Možná by neškodilo ani Vám si je projít a zamyslet se nad nimi. Byly totiž nadčasové a v mnohém lze najít paralely, dnešku nevyjímaje!

2 0
možnosti
VV

Pan Werich byl na jevisti ci filmovem platne vynikajici. I v televiznich vystoupenich. Pro mne nejdulezitejsi, ze se nikdy po 68. neobjevil na obrazovce aby vykladal ze byl pomileny a prosi stranu a vladu o prominuti a aby mu povolili na obrazovce vystupovat a promitat jeho filmy.

Asobne jsem nemel to stesti se s nim setkat, ale nekteri, kteri to stesti meli se o nem jako o cloveku nevyslovuji zrovna dvakrat pochvalne.

0 0
možnosti
Foto

U setkání s J.W. asi nejednou záleželo na tom, kde, kdy a v jaké době. A to i pro něj. Uměl být velice i sarkastický, ovšem asi též jak vůči komu. Uměl odhadnout i ,,prokouknout". A nevrlý, až alergický byl především na blbost člověčí. Nemohu posoudit jak kdy a jak na koho. Já mám na něj jen vzpomínky dobré, ač jsem se s ním potkával zrovna v dobách veelice nedobrých, a to nejn pro něj.

0 0
možnosti
JV

Jana Wericha jsem nikdy nepotkal, ale potkal jsem Vás jako spolublogera v Lidovkách a teď tady..Přeji mnoho sil a mnoho dalších pěkných vzpomínek jako ta tady..;-)

3 0
možnosti