Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH

Vážení diskutéři, čtěte, co píšu. "Ten Velký pátek podtrhuji, protože Plocek byl z věřící katolické rodiny, ač sám komunista." Z věřící rodiny!!!!!! Plocek jistě věřil, že na boha nevěří, ale... Tím je ten případ pro mne zajímavý a k zamyšlení, Kolik emeritních konfidentů po "sametu" urychleně prohlédlo a změnilo názor. Plocek se pral sám se sebou a poctivě asi!!! Pokud si pomohl alkoholem, já ho soudit určitě nebudu!!

Snad nemusím zdůrazňovat, že Hermanka mezi vážené diskutery nepočítám!!

1 0
možnosti
Foto

Co je mi do vašich problémů, Hejno?

0 0
možnosti
Foto

Souhlasím s pány Vodvářkou a Jílkem.

Nic není tak, jak to zvenčí vypadá, pane Hejno.

0 0
možnosti
Foto

Já bych s panem Vodvářkou souhlasil s výjimkou této věty - cituji: "... mám rovněž problém s hybridním stavem věřícího člověka a přesvědčeného komunisty. Ti totiž mají v popisu své ideologie třídní nenávist, což je každému opravdu věřícímu křesťanu cizí."

Komunisté hlásali beztřídní společnost, ale ne přímo třídní nenávist, i když v praxi se o třídní nenávisti dalo mluvit. To by se potom dalo napsat, že křesťané hlásali náboženskou nenávist, protože v praxi vidíme, jak je to s jejich tolerancí vůči jinak smýšlejícím.

Já mám souseda, který byl před rokem 1989 v KSČ a přitom jako silně věřící chodil do kostela tehdy a chodí i dnes. Moc slušný člověk.

A není to jediný případ, který znám. Rozhodně si tohoto souseda vážím daleko více než bigotních křesťanů, kteří se zde na blogu nestále ohánějí Bohem, ale vůči jinak smýšlejícím se chovají vyloženě nenávistně.

0 1
možnosti
Foto

Jakkoli nechci snižovat oběť pana Plocka, tak mám rovněž problém s hybridním stavem věřícího člověka a přesvědčeného komunisty. Ti totiž mají v popisu své ideologie třídní nenávist, což je každému opravdu věřícímu křesťanu cizí. Dle mého nelze mezi těmito póly nalézt kompromis.

I Písmo říká, že nelze sloužit dvěma pánům.

2 0
možnosti
Foto

Sám jsem kdysi podepsal přihlášku do KSČ. Ne proto, že bych vyznával třídní nenávist, ale proto, že komunisté ve své teorii nabízeli na první pohled opravdu "spravedlivý" řád. Bohužel až poté jsem prohlédl, že teorie a praxe nejdou u komoušů ruku v ruce. Klidně mě odsuďte. Ale možná je mé svědomí čistší než to vaše. ;-)

Nicméně to, co jsem rychle vygoogloval k osobě Evžena Plocka mi nějak brání v uctívání jeho oběti.

Věřící člověk a komunista se ve své podstatě až tolik od sebe neliší. Obě víry způsobily na světě obrovskou spoustu utrpení.

0 0
možnosti
LJ

Být křesťanem a současně být komunistou - to se podle mne vylučuje. V době normalizace prý při vstupu do strany musel každý prohlásit, že je ateista. Četl jsem o Plockovi článek a stálo v něm, že byl dosti opitý, když se zapálil. Jsem tedy na rozpacích v hodnocení tohoto případu.

2 0
možnosti
VV

Ale nevylucuje. Vzpominam si na pani Sedivou, ktera vzdy kdyz prisla na stranickou schuzi pozdravila Pochvalen bud Jezis Kristus.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS